halloweendesign

Kände för att inte orka plugga, såååå...

Jag gjorde en halloweendesign istället, (orkar inte kolla stavningen på halloween/haloween/holloween, vad det nu är), jag kallar den i alla fall "pumpking brain", har bara kvar den i någon vecka, så nkut :), eller längta tills den försvinner :p, välj själv.

Där tiden inte finns

Såhär va. När jag är inne på toaletten försvinner min tid. På morgonen till exempel när jag har überbrottom till bussen kan jag gå på toa och fastna där i liksom en en kvart innan jag kommer på att jag måste skynda mig, och då har jag bara en halvtimme från att klockan ringer till att jag måste gå till bussen, kvart efter alla extraznoozningar. Vilket betyder att mina toabesök ofta gör att jag kommer försent till skolan. Men på något vis glömmer jag det när jag väl sitter där och är på väg att somna om.

Det är samma sak när man duschar. Vill gå och lägga sik på en gång och duscha snabbt, men när man väl står där finns inte tiden längre och man duschar i typ en timme, 40 minuter i alla fall. Vet inte varför och orkar inte tänka för tillfället.

Rubriken gjorde visst att det ser ut som jag skulle skriva om svarta hål eller ljusets hastighet eller nogot sånt :p

Fast

Alla som vill får ta och bli granne med mig och skicka som många gifts som möjligt, jag kan göra samma sak tilbaka ^^ (farmville)

Skämt

Jag har tänkt på när jag skämtar. Alla mina skämt blir jjätteroliga i mitt huvud men när jag börjar planera att säga dem så upptäcker jag att de antingen är på tok för långsökta och att jag förmodligen är den enda som ser den kopplingen eftersom på något sätt är väldigt kort i min hjärna, eller så är det bara så att skämtet suger rent allmänt.

Känner att min göra-inget-dag och känslan av lov och att jag har tid att blogga börjar göra att jag kommer på lite saker att blogga om (har en sak till som jag tänkte skriva om, men riset är odlat nu och jag ska sova nu)

nattinatt

Pyykologilektion och lite till

Det här jag sa om att jag alldrig (alldrig stavad alldriig med två L) eller sällan tänker kul tankar när det är så mycket skola och vardag. Jag komer inte på något kul att blogga om.

Vänta! Tittar på dansbandskampen, det fins ett band som heter Zekes! Som min lillebror.

Aja, min blogg är i alla fall på väg att bli en "idag-gjorde-jag-det-blogg" och det vill jag inte riktigt ha, vill mer ha en "idag-tänkte-jag-det-blogg"

Men jag kan säga en sak som jag gjorde igår. Jag var überpluggis på psykologin, altså Hermioneklass. Var typ den enda som räckte upp handen, eller inte enda men oftast och typ på riktigt varanan minut. Konstig känsla. Men det var för att vi gick igenom det "biologiska perspektivet" altså typ hur hjärnan på riktigt fungerar, sådär att hjärnceller skickar signaler och så, hur det fungerar och att det kan leda till psykiska sjukdommar.

Såhär om någon är intreserad :P, plugga lite under lovet ;) :
Hjärnceller skickar signaler mellan varandra genom synapser. Signalerna skickas med hjälp av signalsubstanser med en massa mysko namn som antingen typ (nu gissar jag) skickar signaler eller bryter ner de substanser som skickar signaler. Vet inte riktigt men det är i alla fall så att det finns ämnen som hjälper att skicka signaler och ämnen som hämmar. Och om man är deprimerad kan det betyda att man har brist på något sådant ämne, vet inte om det är en hämmare eller skickare men skulle gissa på en hämmare. Då skulle det kunna vara (än en gång gissningar) att brist på vissa sådana där hämande substanser gör att negativa tankar alldrig slutar eftersom inget bromsar dem. De bara fortsätter och man ältar dem så mycket att man blir deprimerad.

FarmVille

Nu har jag blivit en av dem. En jävla virituell bondjävel. Men,men.
Jag funderar på hur jag ska göra. ska jag plantera massa endagsväxter över natten och inte göra något imorgon, ska jag köra på åtta timmar och gå upp bajstidigt imorgonbitti eller ska jag låta det stå tomt i natt och plantera massa korta imorgon. För man känar ju mer på korta, men kanske inte om det inebär att det står tomt...

Men vänta! Det finns 12 timmar! Problemet löst :D Det var inget :D

Men då är frågan om jag ska plantera jordgubbar nu och plocka ett... Eller ska jag gå och lägga mig tidigare än så? Nej.

Pluuuuug

Har inte bloggat på länge, kommer inte blogga på länge. Undrar farför?

7 avsnitt matte á 10-15 ganska långa tal
Fysik, bajsmycket
Svenskaanalys av Farenhight 451
Engelska analys av Stolen (en som vi designat på designen)
Svenska prov
Läsa pritty mycket i psykologiboken
Svara på frågor om det vi läst i psykologin (som tydligen skulle lämnas in o.O)
Läsa Om en pojke på engelska

Ska vara klart effter lovet, har inte ens börjat på något :s

Därför!

SNÖ!

Det snööööööar! :D

Tänka

Jag har tänkt på en sak, man tänker mycket mer när man är ute på sjön. Då har man så obegränsat med tid och så lite att göra så då blire att man sysselsätter sig själv med att tänka, ganska sjönt. Nu stannar liksom tankarna av och ersätts av plugg, kanske också någon form av tankar, inte lika kul bara.
Det är lite som boken jag läser. Farenhight 451. Orkar inte förklara kom jag på :p

Snällhet

Jag har ett problem. Jag får dåligt samvete när jag är snäll, eller jag är rädd för att vara för snäll. Till exempel idag, jag sa till far att han kunde få mina godisar en jag stannar där, jag ger dom aldrig till han. Det känns fel, på samma sätt som det känns fel att vara taskig, lite sådär dåligt samvete-aktigt. Jag vet inte varför, jag ville inte ha godisarna för dom var äckliga så det var inte felet. Någon stans i hjärnan ville jag bara inte framstå som för snäll tror jag. Det händer rätt ofta också. satt ni vet, jag vill igentligen göra det där lite snälla när jag säger det, jag bara struntar i det i alla fall, så fåga igen :p

RSS 2.0