Arg

Äääääääääälskar lukten av asfalt när det rugnar :) :) :) :) Synd bara att bror har sprutat ner hela huset med parfym. Det enda man känner är den där illamåendeframkallande lukten :( :( :( :( :( Plus att han har stökat ner hela köket så att jag inte kan laga mat, om jag inte vill städa efter honom, och så jävla lågt tenker jag fane mig i helvetes jävla skithelvetes jävla faansknullande getter i senapsgas-diafragma-tuggande bärfisars avföring efter att de ätit gazpacho inte gå. Så jag får väl vara hungrig :( . Men det kommer mer. 1, Han har snott mina favvobyxor utanatt fråga :(  och 2, han har slitit av huvudet på MIN sjungande hamster :´(

Så här sttier jag hungrig arg, ledsen och med näsan utanför fönstret. Helt slut också efter att ha "gymmat" (sjukgymnastik) i en timme, ibland är livet allt hårt. Får ta och tröstäta en chokladbit... min choklad hade de i alla fall inte ätit upp :)

4:) + 5:( + :( + :´( + :) = x
5:) + 6:( + :´( = x
5:) - 6:) - 10:) = x
(-11:)) = x
11:( = x

(Måste värma upp innan terminen ;) ) Men aja, det är i alla fall typ 9989:( kvar innan jag blir självmordsbenägen, så det är nog lungt :p

Och jag vet, man ska vänta en timme innan man skriver bombmail/bombbloggmedelanden, kommer säkert ångra och ta bort det här om några timmar. Försökte i alla fall att inte skriva allt för argt, även om bror förkänar det >:(

Nu tänker jag 3d:a lite... eller sims... eller photoshop... 3ds var jäkligt länge sedan, vi får ta och se.

Gourmetmåltid

Trerätters frukost i bakvänd och spegelvänd ordning:

Började morgonen med en cupcake till efterrätt. Var hemma hos fillifjonkan i förrgår, hon hade bakat sådanna och igår kände jag att jag vill också!!!!!!!!! Tänkt och gjort. Men dom blidde alldeles platta, hade på tok för mycket smet i varje form när jag gjorde muffinsarna :(

I alla fall tog jag en avslutande mörk chokladbit där näst, överbliven från baket.

Därefter började jag med lite smör och bröd medans jag väntade på att få in maten

Till förrätt åt jag sedan tost och drack ett glas mjölk.

Tänkte göra lite tunskivat, stekt fläskkött till varmrätt men kände mig lite väl mätt för ännu mer mat.


Blinka lilla ...

VÄÄÄÄÄÄRLDENS STÖRSTA NYHET!!!!!!! Jag som är toralt omusikalisk, eller jag förstår liksom systemet men är totalt tondöv som i samband med ett rätt uselt korttidsminne gör det omöjligt att lära mig en låt på något instrument, om jag inte vill ägna några hela dagar förstås, gör det ibland :p . Men det jag tänkte säga var: ... *trumvirvel ... Jag har TAGIT UT EN LÅT PÅ GITTAR! Visserligen blinka lilla stjärna och visserligen fick jag alldrig fram hur jag undrar var du är så där överdrivet rätt... Men ändå. JAG.

(Hur många utropstecken är det gramattiskt rätt att använda?!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bara undrar)



God natt och sov gott...

Status

Hur mycket man än vill förneka det så finns det en jäkla massa status inblandad i alla sosiala samanhang. Tittade någon gång på en intervju med någon, någon form av forskare i människans beteende tror jag. Han sa i alla fall att alla på något vis vill ha en viss possition i flocken (det som blir status). Det coola med det han sa (som var en liten aha-uplevelse för mig i alla fall) var att alla inte vill vara överst. Man vill liksom vara lagom. Och jag märkte att jag också vill det, vara någon stans mitt emellan, inte överst. Så man ger sig själv rollen i gruppen. Eller hjärnan kanske bestämmer det. Så om man säger att man inte bryr sig om status ljuger man, man kanske bara gör det omedvetet. Det som blir iriterande är när folk försöker höja sin egen status genom att umgås med de som har högre, borde man liksom inte börja inifrån sig själv då om nu status är allt?

Jag har i alla fall ganska svårt att inte tänka på det här när jag är i sosiala samanhang. Men det blir lite roligare att spela statusspelet när man vet hur det fungerar, inte roligare än sten, sax, påse, men ganska kul. Innan har jag liksom försökt att stå vid sidan och titta på när de anndra töntar sig, lite kul det också.

Tycker att det är coolt att människan är ett djur som alla andra, att vi också har instinkter och inbyggda beteenden.

Fan, det skulle jag ha sagt...

Ni vet såhär när man kommer hem på kvällen och kommer på att det skulle jag sagt i den där disskutionen. Så är det för mig, men man får byta ut kvällen mot nästa vecka, i vissa fall (utan överdrift, på riktigt) nästa månad. Är inte direkt vad man kan kalla kvicktänkt (överflödig information). Tror att jag måste ha sådär några duchar, några ligga-och-tänka--innan-man-somnar och några bussresor innan jag kommer på den där komentaren eller fattar skämtet. Det måste liksom ligga och mala i medvetandet ett tag.

Har funderat på att komma en månad senare och bara "kommer du ihåg då, när vi snackade och så? Jag har ett svar på din fråga nu..." Skulle vara kul, men jag vet inte riktigt, känns lite väl mycket att liksom mucka gräl i onödan...

I alla fall fattade jag igår vad spola kröken betyder, eller att det är ett ordskämt :D , altså kröken, kröka XD. Och det har på riktigt tagit TIO ÅR. Till och med mer än vad jag trodde innan jag började räkna o,O .

Appropå räkna, min extrema skicklighet i huvudräkning kan jag inte säga bättrar på mitt ickeexisterande ryckte om att jag är en kvicktänkt person. Det finns alltid någon del på nationella där man inte får ha miniräknare, där är det fingrar och halvhögtmumlande som gäller. Och nej jag går inte på lågstadiet, tycker bara det är dumt att sluta räkna på fingrarna, det är trots allt det lättaste sättet. Det är som att lära sig att gå när det är så mycket lättare att krypa.

Upplevelser

Jag brukar glömma bort vad jag har upplevt och inte. Till exempel, har jag sett en giraff? Jag har ingen aning. Tills för ett litet tag sedan trodde jag det men sedan kom jag och tänka på att jag kanske alldrig sett någon irl, bara på bild och film. Det är lite läskigt. Jag har aldrig varit på månen, men jag vet exakt hur det ser ut där. Ibland kan jag komma på mig själv med att veta att jag varit i kina och sett vattenfall för att någon sckund senare; "Jag har aldrig varit i kina, jag har ju inte ens sett ett vattnfall om inte becken i skogen bakom huset räknas. Måste ha varit någon dockumentär" .

Men det är ändå lite kul, att man kan uppleva världen från teven och internet. Utan sådanna medier skulle jag inte sett mycket mer än mitt hus, de skolor jag gått på och lite affärer, möjligtvis lite fina ställen i svergie och grekland(en gång), men inte mer. Jag skulle förmodligen inte ha en aning om hur en giraff såg ut, inte varit så säker på att jorden var rund jag skulle förmodligen inte ens veta att det fanns större städer än stockholm. Det är nog så jag skulle levt för en hundra år sedan. Fatta vad tv, radio, internet gjort för människligheten. I stort sett alla kan ju få kunskap om resten av världen och universum nu.

Harry Potter = i alla fall tre dödssynder

Det här med de sju dödssynderna. Är det möjligt att inte bryta mot en enda på en dag... Var vad jag hade tänkt att skriva om. Men jag var tvungen att gå in på wikipedia för att titta vilka det var. Där stod också vilka djur och färger de var sammanknippade med.

* Högmod = violett och häst eller påfågel
* Girighet = gul och groda, varg eller räv
* Vällust = blå och ko, tjur, tupp eller get
* Avund = grön och hund eller get
* Frosseri = orange och gris
* Vrede = röd och björn eller varg
* Lättja = ljusblå och get eller åsna

Av någon anledning kom jag då att tänka på Harry Potter. Det är här det lite intresantare kommer in. För vem är den girigaste i Harry Potter (förutom Voldemort)? Jo, Umbridge. Och vilket djur är det hon liknar om inte en padda. Och Albus (i alla fall lite) avundsjuka bror Aberforth älskar, liknar och har en patronus i form av vilket djur? Jo, get. Till sisst, Familjen Malfoy. Den högmodigaste familjen. Vilket djur vandrar runt i deras trädgård om inte, just det, påfåglar.

Jag undrar om J.K Roling tänkte på det... Men det är i alla fall det jag gillar med HP, alla små detaljer ^^

Chip

Appropå chip. Kom ni ihåg det spelet? Som man spelade på lekis, Chip. Det var i alla fall askul. Men hittar det alldrig när jag letar på nätet :(  . Om någon hittar det får ni säga till mig :D

Jjättekul? Nej vi skojar! ...

Ibland är min fysikbok skojjig-.-



Text: "Monstermyra på väg hem från biblioteket? Nej, vi skojar! Bilden föreställer en förstorad bild av en myra som bär på ett mikrochip."

Nej jag pluggar inte fysik på lovet. Bilden togs i våras men jag laddade in alla mobil-bilder i datorn igår.

Ja, jag har tänkt dethär på toan

En fråga. Toapapper. Knottrorna, inte det som skiljer arken åt utan det som gör det knottrigt. Trycks det innan eller efter det rullas, eller trycks det liksom omlott, satt det rullas fem varv, knottras, fem varv, knotras... osv. För dom hakar liksom i varandra men det känns som om det är omöjligt att göra det sist, det skulle förmodligen vara för dyrt att göra sådär omlott och först skulle de inte haka i varandra. Hm...

Blöööött

Märkte att mina skor stod precis under vattenfallet, Så jag stängde dörren i alla fall :p

Mode = psykoligi

Mode/snygghet är ju faktiskt någon form av psykologi. Det är ju liksom hjärnan som bästämmer vad den tycker är snyggt. Så om man hittar vad i hjärnan det är som bästämmer det och lär sig hur det fungerar skulle man säkert kunna mannipulera alla man träffar så att man själv verkar vara snyggast i världen hur man än ser ut, liksom få sitt eget utseende att vara mode. Det skulle vara ballt. Jag ska sätta några miljoner på att forska på det när jag blir diktator över världen. Undrar om det finns modeforskare, borde finnas. Finns det något man inte forskar i?

Nu spöregnar det och ingen har stängt ytterdörren och stuprännan har svämmat över så att det liksom är ett vattenfall mitt i dörröppningen ^^ , fiiiint :D det får vara så.

Listerin

Apropå tänder. Min tandläkare sa till mig att använda munskölj men absolut inte listerin för den suger XD. Det måste vara en tandläkares höjdpunkt på dagen. Att bara liksom använda sin makt man har som tandläkare till att hämnas på alla dåliga listerinreklamer. Jag skulle bara längta efter den tiden på dagen när jag fick säga det. Bror min vägrar tro på att den är dålig, han är på tok för kär i listerin.

Underhållning på hög nivå

Om man precis har använt tandtråd och duchar så kan man spruta vattnet mellan tänderna. Duchstrålar är så smala så att det nästan känns som den här blåsmackapären tandläkare har. Rätt mysigt, men man får se till att ta upp tungan i gomen, om man inte gillar smaken av varmt vatten, jag tycker inte att det smakar gott. Och sen, sen kommer det roliga! Spruta ut det. Det ska göras genom den lilla gluggen mellan framtänderna, jag tror att det måste vara så det känns om man är kille och kissar.


RSS 2.0