Tankar från en nyopererad

Känner mig som en tant. Det tar typ på riktgt tio minuter att gå från tv-soffan, ner till köket byta ispåse och gå tillbaka. Nu är det i alla fall en massa andra hemma som jag kan tvinga göra sånt där :D. Skulle vara så ond om jag var handikappad på heltid...

Är så ond nu.

Och efter två dagar med, om jag inte räknat fel, 32 vänneravsnitt tänker i det språket de pratar, altså inte engelska utan liksom samma meningsuppbygnader och så blir jag förvånad att det inte kommer massa burkat skratt efter jag pratat. Måste anställa den där kören som ska skratta bakom mig snart, undra hur mycket det kommer kosta...

Aja, om ni kan, låt bli att slita av era korsband. Men om ni gör det och opereras i alla fall, kom ihåg att utnytja det så mycket som möjligt, städa aldrig (det skulle visserligen ta typ flera timmar att bara plocka av effter frukosten så det är nästan ingen ide att försöka), ta den bästa tv-platsen (soffan, hela) och låt ingen annan sitta där, ta kontrollen över alla fjärkontroller (kontroll, kontroll xD)(min kamera säger XD till mig  hela tiden, känns på något vis som ett hångarv, taskigt av de som programerade den), tvinga föräldrar eller dylikt att: hämta vatten, köpa shwissernötsmarabo, malako truly black, coca cola (som man inte fick en droppe av eftersom bror drack allt), två säsonger vänner och ben and jerrys även om det innebär att de måste upp mitt i natten och åka till statoil, och till sist ge dem helt onödiga order, typ "kan du ställa datorn i mitt knä?" eller "kan inte du hälla upp ett glas vatten till mig?"

Lite tips

Var dig själv! precis som alla andra

Jag har tänkt på en sak. Det här med att alla säger att man ska vara sig själv. Det har på något vis blivit inne att vilja vara sig själv eller i alla fall säga att man vill vara det, och det är väl braigt. Men då har också många av grupptrycket börjat säga att man ska vara sig själv...

Svårt det där...

Kanske en liten bit överförklarat: Om man gör något på grund av grupptrycket är man ju inte riktigt sig själv, det blir lite motsägesigfullt på något vis.

Det är lite som i life of brien. Ni vet "We'r all individiual..." äh, slänger upp ett klipp istället.

Det jag menar är mellan 1:15 och 1:53 om ni inte vill titta på hela, men det roligaste är i alla fall där.


Längtar

Fem saker jag ska göra när jag fått tillbaka ett fungerande knä

Studsa högt
Njuta av salto salto barany
Skaffa longbord
Springa
Lära mig stillastående salto igen

Snart...

Ska ladda upp med de två sista vännersässongerna (och en massa matte) till min morfinfyllda hemmavecka (förmodligen mer alvedonfylld men morfin låter kuligare :p) . Den kommer närmare och närmare för varje dag. Lite skraj. Och datumet för min tillfrisknad verkar flyttas längre och längre bort, senast någon sa något till mig var det mars/april :( Innan det så var det februari, och innan det december/jannuari. Så det lär väl bli typ juni :´( Men bajs på det, blir bara deprimerad när jag tänker så.

Hoppas jag hinner bli odödlig

En annan sak. Stod i far mins tidning (är lite för lik Luna Lovegood, har en jurnalistpappa som jag tror lite väl mycket på och som lika gärna skulle kunna lura i mig en massa konstigheter, men skit samma). Det finns i alla fall jjättefula möss, ökenråttor tror jag att det var, sånna som lever under marken. Andra musarter lever, jag vet inte riktigt men vi säger fem år, ökenråttan (vet som sagt inte om det var just den) kan leva i 30. Och grejen med den är att den inte dör av ålderdom utan av någon form av fysisk skada, typ uppäten. Den åldras liksom inte utan är ung hela livet. COOL!! Det man försöker göra är att hitta genen som gör det här och på något vis göra samma sak med mäniskan. Fatta odödlighet, inte alls så långt bort, ODÖDLIGHET! Eller ett liv som Tolkiens alver i alla fall. Hoppas att jag hinner bli odödlig ^^ Det kan ju inte vara totalt omöjligt att jag hinner det. Hoppas

Rastlös

Nu har jag tittat klart på En hjärnas födelse och död, alla avsnitt. Och jag blir bara såhär owaoow... Och sen blir jag såhär jätte rastlös för att jag inte kan prata av mig till någon, ingen är hemma. Och då vandrar jag bara runt i huset och småäter saker jag inte ens tycker är gott. Och jag orkar inte riktigt skriva allt jag tänker på just nu, skulle bli en hel bok. Men coolt var det i alla fall. Till exempel kan foster som fortfarande ligger i magen börja lära sig språk. As coolt! Trodde knappt man kunde höra då. Se den! Specielt Linnea tror jag.

En hjärnas födelse och död

Kommit hem från skolan, bajstrött. Och nu har jag börjat titta på En hjärnas födelse och död. Och ja, jag kommer hem och sätter frivilligt på en dvd med ett ur-program. Frågan om varför vi över huvud taget har dvd:er med ur-program låter jag vara obesvarad.

Jag vet inte ens om man kan kalla det nördigt, tror att jag bara gills som tönt. Men det är coolt att vara tönt, så det så! STOLT TÖNT!

Programet är i alla fall skitintersant.

:D :D :D

Helt exalterad! När jag började 3da var det för att jag tryckte det verkade så coolt att liksom göra en annan värld, liksom att man kan bestämma naturlagarna och så. Och nu har jag orkat göra en tutorial som sa hur man gjorde :D. Inte alls lika svårt som jag trodde, en liten knapp uppe i hörnet som jag inte lagt märke till -.- . Men nu är jag glad :D. Man kan liksom bara "Hey, du där boll! Ta och liksom åk ner av gravitationen här, eller nej, åk upp av den, du är i kina, och sen kan du blåsa lite ditåt, och studsa på den där plattan, och den väggen, kan do göra det?" Fattar ni vad coolt! som att göra en egen värklighet, men i datorn :D. Och så kan man bästämma hur mycket friktion golvet ska ha, hur mycket bollarna ska studsa på golvet, man kan typ bestämma bajsmycket. Alltså as, as ballt. Bara überglad

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Så kul tycker jag det är.

Lazerdoom

Lazerdoom i kväll :D Gillar lazerdoom jjätte mycket ^^ , fast jag suger :p . Sen är jag lite smått orolig för knät :S , men vafan, får val se till att inte svänga allt för mycket, göra som Linnea och springa in i väggen istället. Eller så försöker jag hitta ett braigt gömställe och sitta still och skjuta. Det får väl ta och gå bra :)

Appropå att Linnea sprang rakt in i väggen. Började tänka på den här då, alltså att han glömmer och svänga.



Det roliga är att jag typ är sådär xD

Tack baconsjukan

Har räknat ut att det är på ungefären 64% chans att jag får oppereras tidigare på grund av svininfluensan :D , men det är i och för sig cirkus 20% att jag eller doktorn blir drabbad av grisen och den blir senareflyttad. Jag har i alla fall odsen på min sida :D. Trodde alldrig jag skulle säga (skriva) det här men, tack svininfluensan!

Omy das über hero, da movie

Bip bidibip biiip bip... Du har väl stänkt av mobilen? "Kaarin! Kaaaaarin" Du stör väl inte under filmen?

Nu börjar filmen...


Omy das über hero

Filmen är från och med nu ansedd klar :D !!!!!!!!!! (youtube om ett tag)

Världens übrigaste überdator

Jag har tänkt på en sak. Härnan är ju världens mest avancerade überdator. Det var min far som fick mig att börja tänka på det här. Han har läst någon bok om musikens påverkan på hjärnan. Han förklarade att om man till exempel ser en person man känner igen så är det inte bara synen och synsentrat som jobbar, utan det koppalar till något ställe som uppfattar att det är en människa, ett ställe som kommer ihåg vilken människa, ett ställe som kommer ihåg personens namn, ett ställe som vet hur man känner för personen, minnen om var personen gjort, vad personen har för kläder, vad kläder är, vad en tröja är, vad man känner för tröjor, ett ställe i hjärnan som ska bedöma om kläderna är fina/fula, ni fattar, överdrivet många kopplingar. Och det här samtidigt som lukten av personen ska registreras och kopplas vidare på samma sätt, och rösten på samma vis. Och dessutom ska allt detta sammarbeta så att man inte tror att man träffar flera olika människor. Och allt detta på liksom mindre än en secund

Fatta hur mycket signaler som ska skickas rätt samtidigt, och då ändå vid ett helt vanligt vardagstillfälle som man inte ens anstränger sig för. Fatta när man träffar flera personer, eller tänker och värkligen anstränger hjärnan. Fatta hur mycket evulutionen kan göra. Fatta vilken superdator vi har i våra huvuden!


Och när man ändå har fått en helt gratis, varför inte utnyttja den till något vettigt? Och vad är en hjärna till för om inte att tänka? Så jag börjar mer och mer fundera på att bli forskare. Och fatta häfftigt, alla dom här sakerna man hör att man har upptäckt, att VARA med och upptäcka dom. När man sitter och tittar på något vetenskapsprogram på tv och får någon sådan här "owaooo...", fatta att vara först med att få det "owaooo...":et, att uptäcka sådana saker. Verkar som en häfftig kännsla.

Bussbälte

Jag har utformat en teknik. Känner ni igen er detta hära lilla senariet? (hur stavas senarie?)

Bussen kommer, du kliver på. Det är en sån där ny buss, med säkerhetsbälten. Du tänker "Man kanske ska spänna fast sig, men vafan, har ju åkt tusen gånger utan bälte så varför kan jag inte göra det nu? Men om vi skulle krocka just idag?" Argumenterar ett tag med dig själv innan du bestämmer dig för att skita i bältet, du är ju redan havvägs. "Men om vi skulle krocka, hur ska jag göra då istället? Har hört att bältena är till för ifall bussen skulle hamna upp och ner. Men titta, det finns ju handtag framför mig. Om jag skulle ta tag i dem precis när bussen voltar och hänga fast mig tills bussen stannat och sedan lungt sätta mig i taket, det borde funka, kan luta mig mot väggen om vi snurrar åt det hållet." Sedan sitter du resten av färden beräd att ta tag i handtagen.

Det gör jag i alla fall.

3ds max + misik

Sa att jag skulle ta och 3d:a, sagt och gjort. Tog upp mitt filmprotjekt från ett halvår tillbaka :D (+ att jag får 3d:a i skolan nu ^^ , men skit samma). Får se om jag fullföljer det nu :p, hoppas det. I så fall kan ni få se den ^^ . Har i alla fall bestämmt att jag ska göra allt själv, till och med musiken o,O . Har jag sagt att jag att är lite smått omusikalisk? Det är jag i alla fall. MEN jag har nu försökt skriva lite filmmusik. Vet ni hur jääkla svårt det är? Gjorde i alla fall så att jag lärde mig D-dur- skalan, av någon aldledning jag inte längre mins ville jag inte ha C-dur (vet inte ens om det heter C/D-dur men ändå, kallar det det), sen satt jag och knappade på en gitarr och försökte ta ut slutlåten till svampbobfyrkant. På grund av min omisikaliska ådra lyckades jag inte och fick något nytt som visserligen inte är lika bra men ändå någon form av melodi. Är nog inte det minsta bra, men ni måste förstå att det här är svårt för mig så jag är riktigt stolt i alla fall :D

Apropå svampbob fyrkant slutlåten. Älskar den :D Sååå... varsågoda :D


RSS 2.0