Roslagsbanan

Igår, då åkte jag roslagsbana. En mycket intressant upplevelse, eller inte så, men intressant är ett fint ord. Jag tänkte på många saker då, eller det var inte så många men några, jag verkar gilla förstärkningsord idag. Men jag tänkte dra dom i alla fall.
För såhär va. Jag satt framför en mamma och en dotter som var på väg ut på kryssning. Dom pratade och så sa dottern att hon tyckte mamman var pinsam men då sa mamman att ingen ändå inte hörde. Men vet ni vad, jag hörde, så det så.
Sen sa hon "varför firar alla halloween den här helgen, det är ju nästa." Så då var jag tvungen att kolla wikipedia: "Halloween är en högtid som firas den 31 oktober." Du hade fel pinsamma mamma.
Nu är jag allt elak :/ det borde jag inte vara. Jag har tänkt på att man av rent egoistiska skäl borde vara snällare och prata mindre bakom ryggen på folk. För jag menar, man sätter in sig själv i andra när man tänker på hur dom reagerar och kommer att göra, om man då snackar mycket skit så tror man ju att andra kommer prata massa skit om en själv. Då mår man ju bättre om man slipper tro det, oavsett om dom gör så eller ej. Så därför är det egoistiskt att inte prata bakom ryggen.
Tillbaka på banan, roslagsbanan (haha, ordvits!). När jag satt där lugnt och läste min DN som jag hade hittat by the way var det bara ekonomi och sport delen :(, men då kommer i alla fall en random tant och bara "ta ner fötterna från sätet". Civilkurage säger jag bara. Helt rätt att säga till sina medresenärer sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0